Pipop

Standard
Pipop

Fii-miu e o intamplare. Stati, nu dati cu pietre! E o intamplare pentru ca nu l-am planificat. S-a intamplat, pur si simplu, Petru.

Prima data si-a zis Pipop. Asa il cheama pe el. Pipop Asandu (Petru Alexandru. )Petru e intr-un fel. N-are stare o secunda. N-are nici nestare, pentru ca el zice mereu: da’ stau, nu vezi ca stau!?in timp ce tropaie pe langa mine si e in 5 locuri de-odata.

Buna-sa zice ci a venit din spatiu, ca e extraterestru…..Eu stiu? E drept ca eram cam tuflita cand s-a nascut, de…anestezia…..Si sora-sa zice. Ca ne-au schimbat copilul la nastere, ca asta nu e al nostru, e venit din alta galaxie….O fi, ce stiu eu?

Petru e mamos. Da’ mamos, frate! E lipit de mine de zici ca am superglu. Cum ma vede, cum se lipeste. E iubicios. Ma strange cu manutele alea ale lui inca de bebe, si ma mangaie si ma pupa. Se „calduseste” langa mine si se rasfata. Cand ne certam, imi zice: Femeie rea!

Petru e destept. Foloseste corect cuvinte de oameni mari si te face din vorbe, daca esti un necunoscator al fenomenului. S-a diversificat singur, cu jumari. Da, stiu, sunt o mama rea! Inafara de mamaliga, branza de orice fel si fasole, mananca de toate acum. E un pofticios si ii place sa guste mancarea direct din oala. Ii place sa bucatareasca si zice ca vrea sa il invat sa faca supa cu galuste. Are sort de bucatarie, albatru, evident, pe care si-l pune chiar si cand face snadwich.

De curand s-a insurat. S-au luat de maini, s-au invartit si s-au pupat. Pe ea o cheama Ilinca si e prietena lui de cand el avea 6 luni si ea nicio luna. La ea Petru e Pitu. Nu s-au certat niciodata si cand se intalnesc, zici ca sunt din filmele alea vechi, alb-negru: alearga unul spre altul cu bratele laaaarg deschise si striga: Ilincaaaaaaaaaa! Petruuuuuuu! Am vaga banuiala ca vroiau sa faca miscarea asta mai demult, doar ca numai acum s-au prins cum se face.

Cand era mic, i-a zis lu’ sor’ sa Baca. Nu putea sa zica Maria. A iesit Baca si asa a ramas. O striga si acum Baca, dar prin casa. Afara e Maria, ca doar au crescut amandoi si nu vor sa se faca de ras. Tot sora-si ii zice, printre dinti: Daca nu te joci cu mine, te trosnesc! Si cred ca daca s-ar tine de cuvant, ar cam pune-o jos, ca e cat ea de mare. Deci, Doamne-fereste!

Petru vorVeste, nu vorBeste, zice mastana, nu smantana, cand vorbeste cu buna-sa la telefon ii zice: sunt eu, bibeloul tau de portelan!

L-a intrebat tat’-su ce sport ar vrea sa faca, asa, ca barbatii. I-a zis scurt: judo. Sau daca nu, rugby. Deci nu ne incurcam cu usurisme de-astea, gen fotbal, da?  Bine ca e inca prea mic pentru amandoua, ca altfel cred ca muream de inima de 2 ori pe saptamana cel putin…..

Petru danseaza. Acasa, la gradi, pe strada. Si canta in gura mare, in aceleasi locatii. Lumea se uita la noi pe strada si rade. Si rade si el, inapoi. Are frici identice cu ale lu’ sor’sa: ii e frica de catei, mici, in principiu, de pisici, de muste, de intuneric, mai nou.

Pe telefonul meu a intrat unde eu nici nu stiam ca pot intra vreodata in viata asta! I-a sters lui tat’-su toaaaate fotografiile de pe telefonul lui. A sunat la 112 cand avea vre-un an.

Locul lui de ascuns comori e sub perna. Gasesti acolo servetele de nas, poate ii trebuie peste noapte, nu se stie niciodata, sosetele preferate, masinute, desene pe care le face pentru cate cineva (sa nu cumva sa le piarda), chestii de-ale Mariei pe care le ascunde ca sa o necajasca…you name it, he’s got it!

Nu stie sa minta. Cand face vreuna, are un fel de a se uita la tine ca stii sigur ca a comis-o. E de o sinceritate dezarmanta. Iti zice in fata daca nu ii place de tine, daca mirosi urat sau daca iti sta parul rau. Aia e, ne-am obisnuit…..Cand se intalneste cu colegii lui taica-sau, se emotioneaza, insa. Se ascunde dupa el si sta cuminte-cuminte. Nu-mi explic……

Petru e asa, ca ritmul asta. Nu-ti da voie sa respiri, e alert si imprevizibil, te prinde si te invarte pe degete pana nu mai stii de tine! Daca ai obosit, esti mort….Muahahaaaaaaaa!

4 răspunsuri »

  1. Am citit fara sa suflu, ma captivat fiecare cuvintel, am avut un ranjet tamp pe fata pe tot timpul textului….ai talent fata…succes in continuare…

    Apreciază

  2. deci „m-a”…ca nu-mi place sa fiu agramaticala insa cu Vladut langa mine o sa ma multumesc macar sa fiu coerenta…

    Apreciază

  3. Pingback: Azi nu e ziua mea, e doar Sfantul Pavel. Ziua mea e la mare! | Praful meu de zane

Lasă un răspuns

