Bunele maniere din capul meu!

Standard
Bunele maniere din capul meu!

In capul meu, nu e frumos sa urezi cuiva La Multi ani! in timp ce vorbesti cu altcineva la telefon. Daca tot vrei sa-i faci omului „favorul” sa-i urezi treburi, ai bunul simt sa inchizi apelul si sa-ti rezervi un minut din existenta ta superimportanta pentru omul cu urarea. In capul meu, sa intri undeva si sa nu saluti e….de porc, cel putin! Stiu ca la tine la tara toata lumea e mai proasta ca tine si nu merita sa faci efostul sa deschizi gura. Dar la mine la oras, asta e considerate proasta crestere! Marlanule! Sa vorbesti continuu la telefon, tare si cu intonatie, in conditiile in care nu esti singur in camera/birou/bar/tramvai/incinta de orice fel, e iarasi de porc!  Poate oamenii care impart cu tine incinta au treaba si nu se pot concentra sa o faca asa cum trebuie, sau poate pur si simplu nu sunt interesati de povestea vietii tale, a familiei sau a prietenilor tai. Nu ne mai chinui, te rog. Vorbeste la telefon nonstop de-acasa de la tine, poate in felul asta de autoderanjezi si-ti trece pofta de trancaneala! Vorbeste cu gura plina cu doamna muma-ta, daca asa te-a invatat ca e frumos. Arata-i ei ce molfai si scuip-o pe ea cu mancarea pe care ai mestecat-o in prealabil. Te rog. Spala-ti, dracului, hainele murdare, nu iesi cu ele in lume, ca de-aia s-au inventat apa si sapunul, in puii mei! Spala-te si pe tine, daca se poate, zilnic, ca sa nu mor eu de ficat cand ma apropii. Nu-mi strica lucrurile. Sunt ale mele si daca vreau sa dau cu ele de pamant, lasa-ma pe mine s-o faca! Nu imprumuta orice si fa-te ca ai uitat sa inapoiezi. Stiu sigura, in majoritatea cazurilor, ca doar te prefaci, nesimtitule! Nu-mi folosi lucrurile fara sa-mi ceri voie. Nu intarzia, oriunde te-ai duce. Eu cum pot sa fiu la timp la intalnire si tu nu? Sa faci observatie cuiva de fata cu alta lume e penibil, chiar daca tu te crezi frumos, destept si shmecher. Penibilule!  Daca te-ar ridica cineva de la masa la jumatea fripturii, cum ar fi? Lasa-ma, omule, sa termin de mancat si vorbim pe urma, ca nu se temina lumea in 15 minute! Nu lasa mizerie in urma ta. Te doare mana sa arunci paharul de cafea la cos, si nu pe jos? Sau asa faci si acasa? Soarele nu se invarte in jurul tau, sa stii, asa ca nimeni nu vrea sa-si faca planurile in functie de ale tale! Poate dorm la 10 seara, ca sunt batrana si obosita si am treaba maine, asa ca nu suna ca prostu’ sa ma intrebi o prostie, si, mai ales, nu trece un pic intr-o vizita, neanuntat. Sa intrebi un parinte: „cu cine seamana copilul tau de e asa frumos/destept?” e o dovada perfecta de tampenie. Adica cum cu cine seamana, muma-sa si tat-su nu sunt frumosi si destepti? Nu te baga sufletul omului sa ii citesti ziarul/mailul/facebookul lui personal. Daca eu ti-as citi mailu in care seful iti zice ca ai facut o duda, ti-ar sta in gat, nu? Sa asculti muzica si sa asculte si vecinii, de orice ar fi ei, cu tine de-odata, poate sa se lase cu geamuri sparte. Ale tale. Nu ma deranja cu telefonul tau care suna a manea la teatru/spectacol/opera/film. Nu vorbi  in timpul spectacolului/filmului/conferintei/evenimentului cu pricina. Ma deranjezi la fel de tare cum ma deranjaza telefonul tau manelist. Suna inapoi daca vezi ca te-am sunat si n-ai raspuns. Poate am ceva important sa-si spun si tu, boule, ratezi o oportunitate in felul asta. Sau poate asa e frumos, eu stiu? Repara-ti, dracului, flecurile stricate de la pantofi. Nu te da diva, machiata toata si coafata. Sa stii ca se vede tot ansamblul, nu doar spoiala de pe obraz! Nu-ti lua blugi/pantaloni/tricou/rochie/haine prea stramte pentru tine. Nu vreau sa-mi taie pofta de mancare suncile tale revarsate, multumesc frumos! Nu vorbi urat in public. Tu cu tine, in sinea ta, ai voie, dar nu verbaliza, te rog! Fa glume care vizeaza direct religia, etnia, sexul interlocutorului doar cu muma-ta, daca ea te-a invatat ca e bine, in viata, sa fii marlan. Cand trimiti un mail spune „Buna ziua” si „Multumesc”, ca ala de citeste isi aloca din timpul lui ineptiilor tale. Din nou, nu cred ca sunt bine in cap…se pare ca toate astea sunt de porc doar pentru mine…..La dracu!

Lasă un răspuns

