Du-te! Dica! Du-te!

Standard

Cine stie fotbal, stie, cu siguranta, si despre ce e vorba in propozitia cu Dica. Dica asta e un fotbalist. Sau, ma rog, era…nu stiu acuma daca mai presteaza omul…. Intrebarile existentiale ale zilei de azi, relationate, bineinteles, cu titlul postului, sunt urmatoarele:

1. Care e treaba cu fotbalul asta?

2. Care e treaba cu comentatorii de fotbal?

3. Care e treaba cu fotbalistii, frate?

Deci, care e treaba cu fotbalul, zic? Care e scopul alergarii bezmetice a 22 de oameni, ca sa nu zic vorba aia rusinoasa cu p…dupa o minge? De ce sunt agitati asa….si cand se ating, in echipe adverse fiind, zici ca le-a scos cel putin un rinichi? Pe viu. De ce se bat pe teren, precum cocosii de munte in calduri? Si mai ale, de ce suporterii se urasc atat de tare intre ei, incat se intampla sa se omoare unii pe altii? Pe langa aceste intrebari existentiale din capul meu, una se ridica mai falnica si mai apasatoare decat celelalte: care e treaba cu offsaidul? Ce inseamna el de fapt? Cum de arbitrii astia vad tot, in viermuiala aia de 22 de oameni care se agita in jurul unei mingi, dar mai ales si in mod special, vad OFFSAIDUL? Sot e microbist. Mai exact, stelist. In viata asta  noastra de circa niste ani mi-a explicat de cel putin 50 de ori ce e ala offsaid. Mi-a desenat, chiar, o data. Sa mor eu daca pricep. Numai ce il aud, cand se uita la meci: offsaid! Pe bune? Unde, nenica, offsaid? La ce, Doamne, iarta-ma, ne uitam ca sa vedem nenorocitul asta de offsaid? Cred cu tarie ca o sa mor cu nelinistea asta existentiala. Sunt absolut convinsa ca nici in ultima clipa a sterpei mele existente, lipsita de orice talent si, mai ales, interes fotbalistic, nu voi intelege ce dreacului e ala OFFSAID. Deci bine.

Apoi comentatorii. O, dar comentatorii! Daca aveti, fetelor, prieteni de parte masculina sau colegul de camera este un barbat cat de cat normal, ati fost martore, sunt precisa, cel putin la un meci de-asta minunat de fotbal. Ati auzit cum vorbesc baietii aia de comenteaza meciurile? Duaaaam-ne!  Ati observat, desigur, si ca au preferate printre echipele de fotbal si preferati printre jucatori. Sa ne fereasca Bunutul sa joace echipa preferata…. Si daca e cizma cizmelor, si tot auzi: Fabuloasa executia lui Icsulica! Ce strategie buna are antrenorul igreculica! Echipa x a dominat jocul, chiar daca a mancat o sfanta bataie cu 150 la 0! Zic de ai nostri, romani, ca la altii nu prea inteleg raiul…Cei mai tari comentatori, dupa mine, sunt italienii si spaniolii. Zici ca de meciul ala depinde chiar viata lor. Frate, deci traiesc baietii astia meciurile cu o intensitate…. cand da vreunul gol si ii apuca: Gooooooooooooooooooo! Golgolgolgolgolgolgolgol! pana raman fara aer, parca iti vine tie sa respiri pentru ei, sa nu moara, Doamne-fereste, sufocati, vreunul! Am senzatia ca iau lectii de canto sau ceva, capacitatea lor pulmonara e cel putin extraordinara. Ceva de vis, ce sa zic….

Nu in ultimul rand, fotbalistii. Inteleg talentul omului. Din cate m-am documentat, e o treaba sa stii cu mingea asta, asa…. Inteleg Messi, Ronaldinho, Hagi, Hakan ala si altii de calibrul lor, ca mai sunt, slava Domnului. Nu inteleg, insa, si sincer, nici nu-mi doresc, fitzele maxime de Mutu, Raducioiu, Giani Kirita, Niki Mitea, cu accent pe e, evident. De ce baietzasi d-astia sunt platiti ( sau ma rog, au fost platiti, ca intre timp s-a mai desteptat treaba si pe la noi) cu un ochi din cap ca sa nimic? Mai tineti minte fenomenul Raducioiu? Care, dupa 2 saptamani in Anglia, nu mai stia romaneste? Pe baiatul ala cu blocnotesul il stiti? Haha, zic! Daca ma intrebati pe mine, tara noastra draga, Romania, nu are fotbalisti. Nici comentatori de fotbal. Are doar niste tipi care fie alearga dupa o mingie, de nebuni, fie vorbesc aiurea despre o mingie si niste nebuni care alearga dupa dansa. Da’ no…Mai bine nu ma intrebati pe mine, da?

Ce-mi place mie la fotbal, ca isunt si io om si am slabiciunile mele……Imi place atmosfera de pe stadioanele turcesti la meciuri importante. Atat de incarcata de toate alea e, ca trece electricitatea prin televizor si ti se ridica parul pe ceafa ca la matze. Imi place imnul de la Liverpool si cum il canta suporterii de fiecare data, dar de fiecare data, unii cu lacrimi in ochi. Imi place Ronaldinho. Chiar daca e cam batran si nu mai joaca ce juca. Imi place ca e simpatic si dintos. Si cam stie cu mingea…parerea mea.

Sot, asta e pentru tine:

Deci, dragilor, nu dati cu pietre. Nu-mi place fotbalul. Nu-l inteleg si nici nu-mi doresc. Il iubesc pe fii-miu ca nu vrea sa il dam la fotbal. Bine, pa!

PS: Azi e Dragobetele, cica….

PPS: Sot imi transmite in casca, in legatura cu sus-numitul Raducioiu, ca acesta,  cand nu mai stia romaneste, fusese plecat in Italia, nu in Anglia. My bad…..ma scuzati.

3 răspunsuri »

  1. Ii declar ca nu-mi place fotbalul, adica? Stie, ca asa m-a luat pe semnatura, anti-fotbal…Si am aflat de Dragobete doar azi…..deci NU!

    Apreciază

Lasă un răspuns

