Dupa zapada vine gunoiul…

Standard
Dupa zapada vine gunoiul…

Ieri a fost primavara. Si daca tot a fost, am zis sa profit, ca nu stiu cat tine, poate vine glaciatiunea peste doua zile, si am iesit cu kinderii in parc. Ala de copii, de cartier, nu ala de plimbat, din buricul targului, sa ne intelegem.

Parcul ala unde au vrut ei sa mergem e destul de mare ca intindere, asa. Are un teren de fotbal, unul cu vreo doua cosuri de baschet si chestii de joaca pentru copii, gen leagane, tobogan si groapa de nisip.  Are doua intrari, si la fiecare dintre ele sunt cosuri de gunoi.  Vis-a-vis, adica pe partea ailalata a drumului de una dintre intrari, doua tomberoane de-alea maaari, de vine masina de gunoi sa le goleasca zilnic. Nu comentez aici apropierea ghenei de un loc de joaca pentru copii, ca ma enervez si injur cu vorbe urate!

Deci, intram in parc, dupa ce tot durumul am ocolit rahati de caine, insirati, gratios, pe suprafata calcabila cu pantoful. Si in parc, nenica, ziceai ca a venit apocalipsa. Langa cosul de gunoi erau asa: niste jumatati de grepruit+portocala= love, bucati dintr-un disc de vinil, servetele mototolite, ceva coji de ceva legume, cutii goale de bere, niste coji de oua. Booooon! Trag eu concluzia, aici, ca un…..om….n-a vazut, mai frate, ditamai tomberoanele de gunoi de la 5 metri mai in fata si si-a aruncat punga lui de gunoi menajer in cosul din parc. Pe care cred ca nu l-a nimerit si asa, tot ce era in pungoaca a ajuns pe jos. Si normaaaaal ca nu s-a obosit sa stranga, cum, sa se murdareasca el de propriul gunoi? Laaaasa, ca vin niste proaste cu niste copii la joaca si poate strang ele, ca doar n-or lasa odraslele sa se joace in jeg, nu?

Bun! Ma asez pe banca. Care banca, saraca, era plina de noroi. Ca doar toata iarna tinerii care au venit sa bea si sa fumeze in parcul pentru copii de pana la 14 ani,  (scrie pe placuta de pe tobogan) n-au putut sa stea cu fundul pe ea, ca era uda, mititica. Si au stat cu picioarele unde tre’ sa stea fundul si cu fundul pe spatar. N-au mai curatat dupa ce au terminat de….socializat. Ca era iarna oricum, si mamicile nebune cu copii jucabili nu veneau pe frig. Si, oricum, era iarna, si poate ningea si se curata banca singura. OK, deci. Ma asez. Pe un colt. La picioarele mele, covor de mucuri de tigara si coji de seminte. In spate, pe petecul de iarba dintre banca si gard, covor de ambalaje goale de chipsuri, biscuiti, cutii de bere, servetele, pungi de covrigi goale.

Am stat asa, ca proasta, si m-am gandit (asta e avantajul cand ai copii mai mari, poti sa iesi cu ei in parc sa stai, si ei sa se joace in treaba lor!). Cum puii mei n-au ajuns si in parcul unde se joaca si copiii mei cohortele alea de neni si tanti super-galagiosi, dezghetati acum, in prag de primavara, ca toata iarna nu i-am vazut, care merg unul in spatele altuia pe bulevardele principale din urbe, si fac, cica, curatenie? E drept, parcul meu e intre blocuri, nu-l vedem decat noi, n-avem bulevard la intrare…Si parca nici vreo alegere de primar nu mai e anul asta, sa vina domnul sa zambeasca frumos la camera si sa povesteasca, dom’ne, ce a obosit el adunand gunoaiele din parcul meu, ca eu sa-l aleg pe el, extraordinarul, dintre ailalti extraordinari.

Fain asa…..A venit primavara! Feriti-va de rahatii de caine si de gonoaiele aruncate in strada de nesimtiti!

Lasă un răspuns

