Calusarii mei

Standard

Ca tot fura Rusaliile, aflati ca la mine acasa, la Oltenia, in perioada asta, Calusul rools!

Eu am crescut cu muzica asta in cap…tata canta tema asta a calusarilor oricand i se dadea ocazia. Plus ca Visi Ghencea, motorul culturii, traditionala si ne, de la mine de-acasa, a fost prieten bun cu tata si am fost la repetitii la Doina Oltului de cand am invatat sa merg, practic!

Dansul calusarilor are origine precrestina si e legat si de stravechiul cult al Soarelui.

Calusul se joaca in timpul Rusaliilor, timp de doua-trei saptamani, iar calusarii merg prin sate pentru a-i vindeca pe cei bolnavi cu puterea pe care au dobandit-o. Prin acest dans se protejeaza oamenii, vitele si recoltele de fortele malefice.(http://www.travelworld.ro/)

Frumos! Si pacat mare sa uitam!…

https://www.youtube.com/watch?v=vxP9KEgwMmI

Lasă un răspuns

