Grecia, moro mou!

Standard
Grecia, moro mou!

 

In Grecia zice lumea ca e criza. Ei bine, cu toata criza lor, eu sigur as putea sa traiesc linistita acolo. Chiar daca am prins 40 de grade pe termomentrul din masina in Salonic. Chiar daca am stat pe terasa si au curs apele pe mine facand…nimic!

Portocalii din curte, apa aia ireal de albastra, frapeurile de pe plaja, spanakopita pe care ti-o taie tanti de la brutarie in bucati mici, cat sa bagi in gura, nu cumva sa obosesti, pepenele rece combinat cu branza feta, care, btw, n-are nici cea mai vaga legatura cu feta de la noi, si maslinele, o, maslinele alea… „lenea” care te punea la somn dupa ce papi de pranz….As putea sa traiesc sigur acolo!

Dap, fuseram in Grecia. Mai exact, aici. Faaaaain! Gazde dragute, e drept, vorbitoare doar de germana si greaca, ceea ce eu nu, dar ne-am inteles pana la urma. Apartamentul, o camera de dormit, maricica, cu par patrimonial+pat de o persoana, baie mare, cu dus, bucatarie mare, utilata, care avea si o canapea extensibila, pe care am si folosit-o pentru somnuicul de pranz (eu), curat. Aerul conditionat a mers in fiecare zi, pentru ca noi, rai de caldura cum suntem toti, n-am putut fara. Terasa mare, masa am luat-o numai acolo. Singura mea mare problema au fost tantarii. Care ne-au ciuruit. Indiferent cat Autan am bagat.

Am mancat de cateva ori la restaurant, dar ne-am gatit noi in mare parte. Am avut un magazin cu toate alea aproape si am facut cumparaturi acolo.

Plaje la alegere, preferata mea a fost Fava. Dar au fost bune si Karydi si Kalogria.

Copiii s-au balacit, au mancat si au dormit. In rest, pace si prietenie.

Anul asta am ajuns si la Salonic. Na, copii mai mari, mai mobili, mai…mari, ce sa mai….Si Salonicul a fost…. surprinzator. Frumos. Cald spre fierbinte. Frumos. Am vazul Agios Dimitriou, pe dinafara si pe dinauntru. Agia Sofia era inchisa, din pacate. Turnul Alb…era aproximativ alb, chiar daca pe net am citit ca numai alb nu e, deci punct pentru turn! Portul….breathtaking! Orasul, atat cat am vazut din el, la aproximativ 45 de grade celsius….BREATHTAKING!

In total, avuseram parte de 14 zile. De apa albastra si clara de vedeai pestii prin ea, de plaje curate, de caldura, de liniste. S-a terminat. Nu-i bai, vine si anul viitor!

Dar sunt precisa, precisa, va spun, ca as putea sa traiesc in Grecia linistit!

PS: Moro mou (Μωρό μου)=iubita/iubitul meu. M-am informat la sursa, da?

Lasă un răspuns

